Böcker

Böcker

torsdag 20 september 2012

Så mycket böcker, så litet tid... och en efterlängtad Jack the Ripper

Just nu vill jag bara sitta hemma och läsa i S.J. Boltons otroligt bra deckare Nu ser du mig. Denna bok har blivit hyllad på flera andra bokbloggar (bland annat Dark Places, Lingonhjärta, Fiktiviter och Bokomaten) och deras omdömen gjorde mig så nyfiken att jag igår kastade mig in på en bokhandel efter jobbet och införskaffade ett exemplar. Det är bara att konstatera att min bloggkollegor är pålitliga, för nu är jag helt fast i den här boken. Det är Jack the Ripper, läskiga mord i London och helt blodisande otäckt. Jag är inte lättskrämd av mig, så när jag säger otäckt menar jag det verkligen. Utöver detta det finns det mycket som är sympatiskt med den här boken. Till exempel gillar jag verkligen huvudpersonen, en ung kvinnlig polis som  fått en del törnar i livet. Henne vill jag gärna läsa mer om!

Men hur mycket jag än vill läsa har jag nästan ingen tid till det för tillfället. Just nu är det jobb, jobb, jobb för mig. Både idag och imorgon har jag dessutom jobbrelaterade saker på kvällarna, för det är utländska kollegor på besök som skall tas omhand. Det blir säkert både intressant och trevligt, men kunde de inte ha planerat sitt besök till en vecka när jag inte hade en jättebra bok att läsa? Bättring, säger jag!

2 kommentarer:

  1. Låter som bok för mig. Hoppas den kommer i pocket snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr kan det nog dröja ett tag eftersom den är helt nyutkommen som inbunden bok. Men den är klart värd att vänta på!

      Radera