Böcker

Böcker

torsdag 17 januari 2013

Semesterläsning!


Vadå semester? Julen är ju slut och för alla hårt arbetande människor är det här ju de långa och trista oxveckorna då det är mörkt och kallt och oändligt långt tills dess våren kommer. Och just därför brukar jag försöka ta ledigt någon vecka i januari, för att få litet ljus, värme och läsa en stor hög med böcker. Folk som känner mig brukar förvånas över det här, eftersom jag verkligen inte är den som ägnar mig åt att sola (eller bada heller för den delen). Men man måste ju inte steka på stranden, en bekväm vilstol under ett parasoll är ett  utmärkt alternativ även för gråbleka gamla gother...

Alltså har bloggen fått sköta sig själv den senaste tiden med ett antal förinställda inlägg, medan jag befunnit mig söderöver och bara tagit det lugnt. För mig är dock "haft semester" synonymt med att jag läst drösvis med böcker, det blev både en del gamla hyllvärmare och några nyare böcker. Så många som kunde få plats i resväskan släpade jag och sambon med oss. Nu måste jag bara hinna med att skriva litet recensioner, de kommer framöver!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar