Böcker

Böcker

tisdag 31 december 2013

Nyårslöften ... nej då!


Nytt år betyder inte nödvändigtvis nyårslöften, för inför 2014 kan jag inte komma på något jag skulle vilja lova. Förra året hade jag däremot ett par stycken, det var att jag skulle läsa mer serier och klassiker samt att jag skulle införa månadssammanfattningar på bloggen. Och faktiskt har jag uppfyllt alla tre, helt utan problem.

Tanken med nyårslöften är att de inte bara skall vara ambitioner som man tappar bort efter ett par veckor, utan att det skall bli en god vana som man inte behöver kämpa för att upprätthålla. Nu var mina tre löften från förra året egentligen rätt mesiga, särskilt som serier och klassiker är något som jag har genom åren läst mycket och inte alls behöver tvinga mig för att fortsätta med. Men ändå.

Nej, är det något jag kan lova inför 2014 så är det att fortsätta läsa böcker som jag tror att jag kommer gilla, förhoppningsvis kommer många av dem att vara riktigt bra. Dessutom kommer jag helt säkert fortsätta att vara konstant nyfiken på böcker jag ännu inte har läst, både nya och gamla. Jag kan lova att jag garanterat kommer peppa stenhårt inför en del nya böcker under 2014, men det gör jag ju alltid, varje år. Inget nytt alltså. Kanske är mitt säkraste nyårslöfte att jag kommer försöka se till att allt fortsätter som vanligt här på bloggen? Så får det bli, och ha ett riktigt GOTT NYTT ÅR allihopa!

2 kommentarer:

  1. Fortsätta som vanligt här på bloggen? BRA nyårslöfte! :)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Det låter som ett perfekt nyårslöfte! :)

    SvaraRadera